tisdag 23 augusti 2011

Dag 4: Heroin och homosexualitet

Igår lyckades jag få ihop två-tre sidor med dialog. Helt ok, även om det kommer att behövas lite finputsning för att det ska bli geniförklarat. Skönt ändå att man är igång. Jag har annars en tendens att stirra apatiskt på datorn och hitta på nåt annat att göra istället. Just do it, som Jan Guillou självbelåtet skulle säga.

Avslutade kvällen med att närma mig slutet av Keith Richards självbiografi Livet. Märkligt att 3 av de 4 senaste böckerna jag har läst har handlat om gravt heroinberoende. Det kanske finns ett tecken där nånstans. 

Den fjärde boken handlar om en homosexuell mans äventyr i New York under 60- och 70-talet. Det kanske finns ett tecken DÄR nånstans. Vad vet jag.

Idag har vi spenderat ett par timmar i den magnifika paradvåningen i Gamla stan. Nya Post-it-lappar har satts upp på väggen. Många idéer slängdes fram och tillbaka. Nu ska vi bara få ihop det. Räknar med att första avsnittet är klart i början av nästa vecka. Sen rullar det nog på av sig självt. /A

Inga kommentarer: