lördag 10 september 2011

Dag 15: Saknaren


När man kommer att tänka på det så är det här inte SKREVS första manusförsök. Vi har ju faktiskt en gång i tiden cirklat likt gamar i skyn runt förhoppningsfulla personers dödförklarade försök till framgång och evigt liv. Till exempel, så visste vi att den här låten av och med "Champagnekungen" Rickard Juhlin, om hans bravader på Café Opera på 80-talet, fanns där ute. Och vi dök på bytet såsom gamar ska.

Detta är väl med god vilja något slags bildmanus, antar jag. Storyn finns ju där, jag menar, smaka på fraserna "Som en vårlig bris i maj", "Jag satt vid mitt vanliga bord på Café Opera", "En dompa -67" (gitarrutbrottet där!), "Oskyldiga lilla flicka" och sist men inte minst "En vecka senare var vi kärare än nånsin".

I rättvisans namn ska nämnas att Rickard skrev den och spelade in den när det begav sig, någon gång på 80-talet, och att han har sett vår video och inte haft någon invändning. Jo, en sak tyckte han var pinsam. Det finns tydligen inte någon Dom Perignon från 1967.

Nåväl. Anders är fenomenal i sitt livs roll (hittills, naturligtvis) och Sven Akselson och jag är bakom kameran OCH vi är med som bakgrundskör i två sekunder (ja, vi är cameos!).

Varför "Rösegänget", undrar ni? Vi tyckte det var roligt att tänka sig hur irriterade folk skulle bli när de youtubade Eva Röse och hamnade hos oss. /S

Inga kommentarer: