tisdag 20 september 2011

Dag 17: Ett skrev i träda är ett olyckligt skrev

Äntligen kom vi igång idag igen efter ett alldeles för långt uppehåll ägnat åt i stort sett ingenting, ingenting lika viktigt som skrevpillandet i alla fall. Jag har en tendens att göra just ingenting och stirra apatiskt in i väggen om jag inte har någon som vakar över mig och ser till att saker och ting blir gjorda. Förmodligen lider jag av någon slags omvänd ADHD. Simon är just nu min manus-PT, tur att han är tillbaka i stan igen efter sina ständiga besök på sitt älskade Öland.

Och ja, jag kan väl till viss del hålla med om att Wordfeud upptar alldeles för mycket av min tid. Jag blir inte förvånad om manuset hädanefter kommer att drunkna i ord som ”fez”, ”ozon”, ”laxkar” (!), ”pukas”, ”varpsa”, ”cellofan” och ”xylofon”. 

På tal om manuset så har jag återigen gett mig in på nätdejting. Det är rena guldgruvan, där finns tillräckligt mycket svärta och desperation att det räcker till minst 10 säsonger. /A

Inga kommentarer: