tisdag 20 september 2011

Dag 17: S.K.R.E.V.


Idag, mitt under pågående manusmöte, sms-vibrerade Anders telefon. Jag tänkte inte så mycket på det. Tänkte inte alls på det, faktiskt. Inte förrän senare. Det märkliga var nämligen att han helt plötsligt fick myror i benen, glansig blick och okoncentrerat tal. Mumlade otydligt om att han hade något "mycket viktigt" att göra och måste tvärrusa. Vad det där viktiga var vägrade han att avslöja. Jag fick knappt ett hej då, så bråttom var det.

Strax därefter kunde man på Facebook se statusen: "Hur är det möjligt att "julfes" inte godkänns? Det vet väl alla att magen kan bli lite orolig efter ett julbord".

Jag misstänker starkt att detta plötsliga "viktiga" var Wordfeud-relaterat.

Nåväl. Innan det plötsliga manfallet gjorde vi bra framsteg. Vi börjar känna våra karaktärer rätt så bra nu och vet var de är på väg. Nu ska den nya scenen vi lade in idag skrivas färdigt, sedan återstår högläsning och klockning innan vi kan börja vässa dialogen i första avsnittet. Jag ser mycket fram emot det. /S


Inga kommentarer: